Honda představila světovou premiéru koncepčních modelů Honda 0 Series, Saloon a Space-Hub na veletrhu CES 2024
● V roce 2026 uvede společnost Honda na trh „Honda 0 Series,”novou řadu elektromobilů pro globální trhy, počínaje severoamerickým trhem
● Společnost Honda představila světovou premiéru koncepčních modelů Honda 0 Series, Saloon a Space-Hub na veletrhu CES 2024
● Nový znak „H“, který představuje závazek společnosti Honda pro elektromobily nové generace, měl také světovou premiéru
● Řada Honda 0 Series je vyvíjena s novým přístupem – Tenký, lehký a promyšlený – s cílem nabídnout pět základních hodnot.
1) Umělecký design, který „rezonuje“
2) AD/ADAS zajišťující bezpečnost a klid
3) „Prostor“ pro lidi umožněný internetem věcí a propojenými technologiemi
4) Radost z jízdy s pocitem jednotnosti s vozidlem
5) Vynikající výkon v oblasti energetické účinnosti
TOKIO, Japonsko, 10. ledna 2024 – Společnost Honda dnes představila „Honda 0 Series“, novou řadu elektromobilů, kterou celosvětově uvede na trh v roce 2026, se světovou premiérou dvou koncepčních modelů, konkrétně Saloon a Space-Hub, na veletrhu CES 2024 v Las Vegas, Nevada, USA. Společnost Honda také představila světovou premiéru nového znaku H, který bude použit výhradně pro modely EV nové generace.
Koncepční modely řady Honda 0 Series, Saloon (vlevo) a Space-Hub (vpravo)
Speciální webové stránky Honda 0 Series:
Obchodní rozhodnutí společnosti Honda vycházejí z globálního sloganu značky: The Power of Dreams – How we move you. Tento slogan má jasné sdělení: společnost Honda vytváří produkty a služby pro mobilitu, které lidem umožní „překonávat různá omezení, jako je čas a místo“, a „rozšířit jejich schopnosti a možnosti“. S takovými produkty a službami v oblasti mobility společnost Honda pomůže mnoha lidem uskutečnit jejich sny a stane se hnací silou, která posouvá celou společnost kupředu.
Společnost Honda si navíc klade za cíl dosáhnout uhlíkové neutrality u všech produktů a podnikových činností do roku 2050. Za tímto účelem usiluje o elektrifikaci, aby dosáhla svého cíle v oblasti elektrifikace automobilů „zvýšit celosvětově poměr prodejů elektromobilů a elektromobilů s palivovými články na 100 % do roku 2040“.
Honda 0 Series je nová řada elektromobilů, která symbolizuje, jak společnost Honda prochází významnou transformací v souladu se svým globálním sloganem značky a politikou elektrifikace. Název řady představuje odhodlání společnosti Honda přijmout tuto výzvu vývoje nové řady EV tím, že se vrátíme k výchozímu bodu společnosti Honda jako výrobce automobilů a vytvoříme zcela nová elektrická vozidla od „nuly“. S touto novou řadou EV bude společnost Honda usilovat o další pokrok ve svém „konceptu M/M*1” a „radosti z jízdy“, které si společnost Honda cení při výrobě svých vozů, a posune „radost a svobodu mobility“ na ještě vyšší úroveň.
V roce 2026 začne společnost Honda celosvětově uvádět první model řady Honda 0 Series, počínaje Severní Amerikou, poté v Japonsku, Asii, Evropě, Africe a na Středním východě a v Jižní Americe.
*1 Koncept „man maximum, machine minimum“ je základním přístupem k designu vozů Honda, přístupem ke zvýšení efektivity interiéru vozidla maximalizací prostoru pro lidi a minimalizací prostoru potřebného pro mechanické komponenty.
Myšlenky stojící za „0“ (nulou)
1.Historie společnosti Honda: Původ a výchozí („nulový“) bod společnosti Honda
Společnost Honda vytvoří nový výchozí bod pro novou generaci značky Honda návratem k výchozímu bodu společnosti Honda, včetně snahy o koncept M/M, radosti z jízdy a radosti ze svobody mobility, kterého si Honda cení a bude v něm pokračovat.
2. Implementace globálního sloganu značky: Moving peoples’ hearts with the value created from “zero”
Pod svým globálním sloganem značky „The Power of Dreams - How we move you“ bude společnost Honda vždy poháněna „sny“ a vytvářením nové hodnoty prostřednictvím kreativního myšlení od nuly, společnost Honda bude poskytovat zážitky, které se stanou novým výchozím bodem pro naše zákazníky. Tak Honda osloví lidi a jejich srdce.
3. Iniciativy prospívající celé společnosti: Odhodlání dosáhnout „nuly“
Společnost Honda je odhodlána dosáhnout „nulového dopadu na životní prostředí“ během celého životního cyklu vozidla, včetně firemních aktivit, a „nulového počtu úmrtí při nehodách“ motocyklů a automobilů značky Honda.
■ „Tenký, lehký a promyšlený“ – Nový přístup k vývoji elektromobilů a pět základních hodnot, které elektromobily značky Honda nabídnou
Při vývoji řady Honda 0 Series se vývojový tým vrátil k výchozímu bodu společnosti Honda a přehodnotil, jaký druh elektromobilů chce Honda v nadcházející éře vytvářet. Honda se bude snažit vytvořit novou hodnotu pro elektromobily tím, že překoná omezení „robustních a těžkých“ vozů kvůli velkým a těžkým bateriím, které jsou nezbytné pro zajištění dostatečně dlouhého dojezdu, a také kvůli velké a těžké karoserii a platformě, které jsou nezbytné pro umístění takových baterií. Společnost Honda popisuje tento nový přístup k vývoji elektromobilů jako „tenký, lehký a promyšlený“.
Tenký:
Rozšíření designového potenciálu, včetně stylu s nízkou výškou vozidla, a realizace vynikajícího aerodynamického výkonu využitím „tenké“ vyhrazené platformy pro elektromobily k vytvoření nízké výšky podlahy.
Lehký:
Realizace sportovní jízdy a výkonu s energetickou účinností, jež popírá zavedené názory lidí na elektromobily, prostřednictvím originálních technologií společnosti Honda vytvořených návratem k výchozímu bodu společnosti Honda jako výrobce automobilů.
Promyšlený:
Realizace originálních softwarově definovaných mobilních produktů Honda využitím znalostí, které společnost Honda dosud nashromáždila, a tím, že automobily jsou promyšlenější díky pokroku v inteligentních technologiích.
Elektromobily značky Honda, které budou postaveny na základě tohoto vývojového přístupu a vyznačují se specializovanou koncepcí elektromobilů, nabídnou následujících pět základních hodnot:
1) Umělecký design, který rezonuje
2) AD/ADAS zajišťující bezpečnost a klid
3) „Prostor“ pro lidi umožněný internetem věcí a propojenými technologiemi
4) Radost z jízdy s pocitem jednotnosti s vozidlem
5) Vynikající výkon v oblasti energetické účinnosti
■ Pět základních hodnot
1) Umělecký design, který rezonuje:
Designovým konceptem je „Umění rezonance“. V rámci tématu „rezonance s prostředím, celou společností a uživateli“ bude společnost Honda nabízet produkty udržitelné mobility, které v lidech, jež je vidí, rezonují a rozšiřují možnosti každodenního života.
2) AD/ADAS zajišťující bezpečnost a klid:
V roce 2021 společnost Honda uvedla do praxe automatizované řízení úrovně 3 představením zcela nového modelu Legend vybaveného systémem Honda SENSING Elite, který zahrnuje pokročilou technologii kvalifikující se pro automatizované řízení úrovně 3 (podmíněné automatizované řízení v omezené oblasti). S cílem nabídnout technologie automatizovaného řízení, které společnost Honda nashromáždila pro více zákazníků po celém světě, bude Honda 0 Series vybavena systémem ADAS (pokročilým systémem podpory řízení), který využívá technologie Honda SENSING Elite.
Navíc od roku 2026 budou modely Honda 0 Series vybaveny systémem AD (automatizované řízení) a budou nabízeny jako cenově dostupnější elektromobily s více automatizovanými jízdními funkcemi.
Tento systém AD je vyvíjen na základě bezpečnostní koncepce společnosti Honda „zaměřené na člověka“. Bude obsahovat další pokročilé technologie umělé inteligence, snímání, rozpoznávání/rozhodování a monitorování řidičů, aby bylo možné realizovat lidštější, přirozenější a vysoce přesné předpovědi rizik, což umožní nabízet funkce automatického řízení, které mohou lidé používat bezpečně a s klidem na duši. Tyto pokročilé technologie AD zvýší počet situací, kdy lze použít automatizovanou jízdu na rychlostních silnicích, a zpřístupní na běžných silnicích některé z funkcí hands-off, které jsou v současnosti dostupné pouze na rychlostních komunikacích.
3) Nová hodnota jako „prostor“ pro lidi umožněný internetem věcí (IoT) a propojenými technologiemi:
Prostřednictvím internetu věcí a propojených technologií zaměřených na originální operační systém vozů značky Honda budou modely Honda 0 Series nabízet hodnotu „zábavy při řízení, zábavy při používání a zábavy při připojení.“ S využitím umělé inteligence a velkých dat se vozidlo naučí preference uživatele, jako je hudba, stejně jako chování a tendence řidiče během jízdy, a bude předkládat různé návrhy. Vozidlo navíc poskytne informace o okolí a navádění po trase pro „poslední míli“ do konečného cíle, kterou musí uživatelé po vystoupení z vozidla absolvovat sami. Vozidlo nabídne hodnotu, jako by rozumělo pocitům uživatele. Čím více lidé používají svůj vůz, tím více se s ním sbližují, což umožňuje vozidlu nabízet „zábavu z připojení“ v různých situacích v každodenním životě lidí.
4) Radost z jízdy s pocitem jednotnosti s vozidlem
S originálními technologiemi elektrifikace a dynamiky společnosti Honda nabídnou modely Honda 0 Series radost z jízdy pro novou éru, povznášející pocit, který pramení ze sportovní jízdy a jednotnosti s vozidlem, kterou řidič pociťuje, mentálně i fyzicky. Kombinací designu s nízkým těžištěm řady 0 Series s celou řadou aerodynamických technologií, které společnost Honda zdokonalila v motoristickém sportu, bude navíc na vysoké úrovni harmonizován dynamický a aerodynamický výkon a design.
5) Vynikající výkon v oblasti energetické účinnosti
Na základě technologie elektrifikace, kterou společnost Honda nashromáždila při vývoji hybridních vozidel a v dalších oblastech, je usilováno o dosažení vysoké energetické účinnosti. Jmenovitě, modely Honda 0 Series budou vybaveny elektronickými hnacími jednotkami „e-Axles“*2 s vynikající účinností přeměny výkonu a uspořádáním, lehkými akumulátory s vysokou hustotou a vynikajícím aerodynamickým výkonem, zaměřeným na dostatečný dojezd při minimalizaci kapacity baterie uložené ve vozidle.
Kromě toho, aby se vypořádaly s obavami z „doby nabíjení“ a „degradace baterie“, jež představují problém, kterému čelí pověst elektrických vozidel, modely Honda 0 Series nabídnou bezproblémové nabíjení a bezstarostný výkon baterie, který minimalizuje degradaci po mnoho let. U modelů 0 Series, které budou uvedeny na trh od roku 2026, se rychlé nabíjení z 15 % na 80 % zkrátí na přibližně 10–15 minut. Mezitím se společnost Honda snaží omezit degradaci kapacity baterie (dojezdu) na méně než 10 % po 10 letech použitím technologie řízení akumulátorového systému, která byla zdokonalena na základě obrovského množství jízdních dat z více než 1 milionu kusů elektrifikovaných vozidel Honda.
*2 Systém, který se skládá z motoru, invertoru a převodovky a přeměňuje elektrickou energii na hnací sílu.
■ Koncepční modely, které představují řadu Honda 0 Series – Saloon a Space-Hub
<Saloon>
Saloon je hlavním koncepčním modelem řady Honda 0 Series, který ztělesňuje přístup „tenký, lehký a promyšlený“. Speciální koncepce elektromobilů rozšiřuje míru volnosti v designu a povyšuje koncept M/M v éře elektromobilů. Nízká výška, sportovní styl, který na první pohled odlišuje model Saloon od ostatních EV, přináší jak fascinující design, tak vnitřní prostor, který je větší, než si lidé na základě vnějšího vzhledu dokážou představit. Kromě toho je přístrojová deska vybavena rozhraním člověk-stroj (HMI), které umožňuje jednoduché a intuitivní ovládání a vytváří sofistikované a bezproblémové uživatelské rozhraní (UI). Se vzrušujícím výhledem a intuitivním uživatelským rozhraním se vůz Saloon snaží poskytovat zábavný zážitek z jízdy, který rezonuje s pocity řidiče.
S aplikací systému steer-by-wire a dalším rozvojem systému řízení pohybu, včetně kontroly pozice, který společnost Honda nashromáždila prostřednictvím vývoje originálních robotických technologií, Saloon usiluje o realizaci ovládání podle přání řidiče v různých variantách jízdních situací. Jako vlajková loď řady Honda 0 Series usiluje Saloon o maximální „radost z jízdy“ v éře elektromobilů. Kromě toho, včetně použití udržitelných materiálů pro interiér a exteriér, je Saloon vyvíjen jako jedinečný model, který rezonuje s uživateli a přírodním prostředím.
<Space-Hub>
V rámci společného designového jazyka řady Honda 0 Series byl Space-Hub vyvinut v rámci tématu „zlepšení každodenního života lidí“. Model Space-Hub s prostornou kabinou a vynikajícím výhledem na základě vývojového přístupu „tenký, lehký a promyšlený“, nabízí flexibilní prostor, který se okamžitě přizpůsobí tomu, co uživatelé chtějí dělat, a stane se centrem, které spojuje lidi s lidmi a lidi se společností, vytvářející vzájemnou rezonanci.
Současný znak „H“ má dlouhou historii, která sahá až do roku 1981, kdy byla modernizována jeho předchozí verze. Pro oslavu vývoje elektromobilů nové generace se společnost Honda rozhodla navrhnout nový znak H reprezentující automobily Honda tak, aby vyjadřoval odhodlání společnosti Honda pokračovat v transformaci, stejně jako firemní postoj společnosti Honda jít nad rámec svého původu a neustále pracovat na nových výzvách a pokrocích. Tento designový prvek, jako dvě natažené ruce, představuje závazek společnosti Honda rozšířit možnosti mobility a upřímně sloužit potřebám uživatelů elektromobilů Honda. Tento nový znak H se bude používat u budoucí generace elektromobilů společnosti Honda, včetně modelů Honda 0 Series.